Odnotowano wzrost aktywności przestępczej dotyczącej oszustw w obszarze powiatu mrągowskiego. W ciągu zaledwie dwóch ostatnich tygodni straty mieszkańców wyniosły ponad 218 000 zł. Zwracamy się z apelem o zwiększoną czujność!
W czwartek, 26 września 2024 r., do lokalnej policji zgłosiła się ofiara oszustwa, która straciła 30 000 zł. Kolejny podobny przypadek miał miejsce we wtorek, 1 października tego samego roku, kiedy to inna kobieta poinformowała o stracie 25 000 zł. Już wcześniej informowaliśmy o tych sytuacjach.
W dniu 7 października 2024 r., na posterunku mrągowskiej policji pojawiły się kolejne dwie kobiety, które padły ofiarami oszustw i utraciły znaczne kwoty pieniężne. Jedna z nich próbowała dokonać wymiany walut przez internetowy kantor, z którym wcześniej nie miała żadnych problemów. Dlatego też postanowiła, we wtorek 1 października, wymienić 35 tys. euro, czyli około 150 000 zł. Po przelaniu pieniędzy na konto kantoru, oczekiwała na przewalutowanie środków, które jednak nie wpłynęły na jej konto. Nie otrzymała też żadnego potwierdzenia transakcji. Bezowocne okazały się próby kontaktu z infolinią kantoru. Zrozpaczona, poszukała informacji w sieci i dowiedziała się, że firma ma problemy techniczne i straciła zezwolenie na świadczenie usług płatniczych wydane przez KNF. Dodatkowo, KNF otrzymało wiele skarg dotyczących tej instytucji. W rezultacie, kobieta zgłosiła sprawę jako przestępstwo.
Tego samego dnia w godzinach popołudniowych, kolejna pokrzywdzona zgłosiła utratę 13 500 zł. Jak wynikało z jej zeznań, wystawiła na sprzedaż wózek za kwotę 1100 zł na portalu społecznościowym. Osoba zainteresowana zakupem skontaktowała się z nią poprzez komunikator i zaproponowała opłacenie kosztów kuriera. Kobieta kliknęła w link przesłany e-mailem i zalogowała się do swojego banku online. W trakcie rozmowy telefonicznej zostało jej powiedziane, że jest problem z firmą kurierską i transakcję trzeba dokończyć przez bank. Zostały jej pokazane informacje o konfiguracji konta, które zaakceptowała. W rezultacie, po akceptacji zmian limitów płatności i podaniu 3-krotnie kodów BLIK przez telefon, z jej konta zniknęło 13 500 zł.