Pod lupę wzięliśmy specyfikację przetargową na dostawę nowych tramwajów dla miasta Elbląg. Plany zakładają, że miasto zakupi 10 wagonów o długości do 24 metrów, co znacznie przewyższa długość jednostek nabywanych ostatnio. Przewidziane jest, że te współczesne tramwaje będą mogły pomieścić aż 120 pasażerów i cechować je będzie częściowo lub całkowicie niski poziom podłogi.

Elbląg już ogłosił przetarg, na którym mieszkańcy czekali od długiego czasu, dotyczący zakupu nowych tramwajów. Miasto ma zamiar zakupić 10 wagonów o długości od 19 do 24 metrów (uwzględniając zderzaki). Zakłada się, że nabywane tramwaje będą zupełnie nowe, składające się z wielu członów oraz będą przeznaczone do jazdy w jednym kierunku. Dodatkowo, planowane jest, aby pojazdy te były wyposażone w częściowo lub całkowicie niskopodłogowe plany. Wymiary szerokości wagonów mają oscylować w granicach od 2,3 do 2,4 metra, natomiast ich wysokość z złożonym odbierakiem prądu nie może przekraczać 3,75 metra.

W specyfikacji zauważalny jest szczególny nacisk na kwestię podłogi. Zostało tam zawarte wymaganie, że tramwaje „muszą posiadać niską podłogę”. Wskazano, że powierzchnia niskiej podłogi powinna stanowić co najmniej 80% całkowitej powierzchni podłogi przeznaczonej dla pasażerów stojących. W tę powierzchnię muszą być wliczone miejsca przewidziane na wózki inwalidzkie i dziecięce. Natomiast powierzchnia przeznaczona do siedzenia pasażerów nie jest zaliczana do powierzchni niskiej podłogi.